پروژه های انجام شده
مشتریان ما

درباره گروه صنعتی شیشه گیلان

شیشه گیلان در سال 1360  و  به  منظور حضور در بازار  تولید شیشه‌های  اتومبیل،  ساختمانی و صنعتی احداث، و  کارخانه شیشه ایمنی شمال در سال1361 در قالب طرح توسعه گروه صنایع شیشه گیلان، در شهر صنعتی رشت فعالیت خود راآغاز نمود.در آن مقطع به واسطه شرایط سیاسی و اقتصادی موجود در کشور، محوریت تولید دراین کارخانه، شیشه‌های خودرویی تعریف شد.

گرچه تجهیزات نصب شده در کارخانجات این گروه توان بالایی جهت تولید شیشه‌های ساختمانی و صنعتی راداشت ولی به دلیل نیاز کشور در جهت توسعه صادرات، تولید شیشه خودرو در اولویت قرار گرفت.در سال 1380با بهره‌برداری از سایت جدید این گروه در شهر صنعتی کاوه، به نام ایمن شیشه سپهر با خطوط مدرن اروپایی جهت تولید شیشه اتومبیل‌های نسل نو و تامین نیاز  صنعت خودرو کشور فعال و در جهت تکمیل طرح و نوآوری‌های صنعت ساختمان، در سال 1391 با توجه به تجربه ارزشمند  مدیران و کارشناسان مجموعه، گروه اقدام به راه‌اندازی سایت تولید شیشه‌های ساختمان با پیشرفته‌ترین ماشین آلات تمام اتوماتیک روز دنیا نموده  و  امروز  مفتخر است  انواع  شیشه‌های  نما،  درب و پنجره و  دکوراتیو ساختمان را با بالاترین کیفیت و  ظرفیت سالانه (600،00 مترمربع) عرضه نماید که در ادامه تا پایان سال 1393، مجهزترین امکانات نصب و تولید تجهیزات کامل شیشه‌های نما در دست اقدام می‌باشد.

تکنولوژی تولید

تکنولوژی تولید و ماشین آلات موجود در کارخانه ایمن شیشه سپهر:

1-    دو خط برش (CUTTING) از شرکت بوترو ایتالیا برای ابعاد بلند تا 6 متر طول

2-    دو خط آماده سازی (PROCESSING) از شرکت BANDO ژاپن، با دریل اتوماتیک فوق دقیق

3-    خط  آماده سازی ( PROCESSING) از شرکت BYSTRONIC  سوییس همراه با دو دستگاه دریل اتوماتیک

4-    دو دستگاه دیاموند دو طرفه اتوماتیک (DOUBLE EDGE) ، تا عرض 5/3 متر

5-    دو دستگاه دیاموند ایستاده فول اتوماتیک (STRAIGHT LINE EDGING MACHINES) از شرکت BAVELLONI

6-    دریل اتوماتیک و جاسازی شیشه‌های ساختمانی به صورت عمودی تا ابعاد 3 *6 متر

7-    دستگاه دو هد دیاموند لبه، فول اتوماتیک جهت روداژ لبه‌های کلیه شیشه‌های دوجداره

8-    یک دستگاه CNC از شرکت DELTA، جهت تراش لبه‌ها تا 5/2 سانتیمتر با قابلیت تولید تراش موجدار (Wave)

9-    یک دستگاه چاپ دیجیتال (DIGITAL PRINTING) جهت اجرای انواع تصویر با 16 طیف رنگی، به ابعاد 5/2 * 5/1 متر

10-  دستگاه رولرکوتر(ROLLER COATER)، جهت رنگ انواع شیشه‌ها با رنگ‌های ارگانیک و سرامیک با عرض 2/2 متر و طول 6 متر

11-  ماشین آلات چاپ و رنگ سرامیک فلیشله (FLEISCHLE) آلمان جهت رنگ و تریم   (دانه بندی) روی انواع شیشه‌ها

12-  دو دستگاه کوره نشکن از شرکت B.H.T ایتالیا، جهت تولید شیشه‌های خم و تخت، از ضخامت 2/3 الی 12 میلیمتر

13-  یک دستگاه کوره نشکن فول کانوکشن، جهت شیشه‌های LOW-E  و پوشش دار با توان تولید ابعاد 6 *3 متر، جهت شیشه‌های HIGH PERFORMANCE

14-  خطوط طلق‌گذاری (LAMINATE GLASS)، به ابعاد 6 *2/3 متر، تا ضخامت 75 میلیمتر در چند لایه با PVB ساده و رنگی

15-  دو دستگاه اتوکلاو شولزآلمان، با ظرفیت 6 * 2/3 متر، جهت پرس شیشه‌های لمینیت با 14 بار فشار

16-  خط دوجداره سازی مدرن با قابلیت چسب زن اتوماتیک (SEALING ROBOT)  و توان تولید شیشه دوجداره به ابعاد 3 * 5/2 متر و انواع شیشه دو جداره و سه جداره

محصولات :

  1. شیشه های ساختمانی :
  •   شیشه‌های نشکن تخت، در ضخامت های مختلف، شامل:

                       -         لوئی (LOW-E)

                      -         سانرژی( SUNERGY)

                     -         پلنیبل PLANIBLE))

                     -         لاکوبل LACOBEL))

  •     شیشه‌های نشکن خم، از ضخامت 4 الی 12 میلیمتر، با ابعاد 5/2 * 3 متر
  •    شیشه لمینیت مسطح، از 2 الی 10 لایه، تا ضخامت 75 میلیمتر، با انواع PVB شفاف و رنگی
  •   شیشه دو جداره و سه جداره، با شیشه‌های سکوریت و معمولی تا ابعاد 3 * 5/2 متر
  •     شیشه ضد سرقت تا سایز 5/3 * 5/2 متر با آلارم هشداردهنده
  •     شیشه خم لمینیت، نشکن و معمولی تا 5 لایه، به ابعاد 3* 5/2 متر با رنگ‌های مختلف جهت نمای ساختمان و تزئینات داخلی
  •     نرده شیشه‌ای
  •    پارتیشن شیشه‌ای
  •    انواع نمای شیشه‌ای (کرتین وال) شامل:

                           اسپایدر- فریم لس- یوچنل- فیس کپ

  •   انواع درب‌های آکاردئونی تاشو جهت ورودی مغازه و فروشگاه، بالکن و رستوران و مراکز تفریحی و جداسازی فضاهای اداری

شیشه لمینیت  بر حسب مقاومت مورد نیاز تا حد ضد گلوله از دو  یا چند  لایه  شیشه  PVB تا ابعاد 3.2*5 مترتشکیل شده و با فشار13 بار در دمای 150درجه  سانتیگراد پرس می‌شود.این نوع شیشه دربرابر ضربه از بالاترین حد ایمنی برخوردار بوده وباعث  کاهش 30 تا 40 درصد عبور صدا می‌گردد. شیشه لمینیت خم با شعاع  0.5 متر وابعاد 2.8*2.4 متر در نمای ساختمان‌ها، کتابخانه‌ها، استخرها و... مورداستفاده قرارمی‌گیرد.  همچنین در  مقابل عبور اشعه  ماوراء بنفش نور خورشيد  نيز  عايق  بسيارمناسبي بود و موجب 99% كاهش عبور اين اشعه مي‌شود.با بكار بردن PVB رنگي در این ساختار مي‌توان ميزان عبور نور خورشيد را به ميزان  دلخواه كنترل  كرد و همچنين طيف رنگ متنوعي بدست آورد.قابل ذكر است كه از شيشه سكوريت مي‌توان بعنوان يك و يا هر چند لايه شيشه لمینیت استفاده كرد.

   شیشه سکوریت:   این نوع شیشه به صورت تخت و خم با قابلیت سکوریت کردن انواع مختلف شیشه نظیر شیشه‌های Low-E  و  پوشش‌دار (High Performance ) با کیفیت مناسب،  بدون  هیچ‌گونه  موج  بر اساس استانداردهای ملی ایران  و   استانداردهای ASTM , BSI، از ضخامت  3.2  میلیمتر تا  19 میلیمتر  و با  ابعاد  3*6  متر  تولید می شود. از اين  نوع  شيشه  بعنوان  در  ورودي ،  ويترين  فروشگاه‌ها ،  پارتيشن  شيشه‌اي ، نماي  ساختمان  پنجره  ساختمان، لوازم  دكوري، رو ميزي  شيشه‌اي، شيشه‌هاي  جانبي  و عقب  خودرو  شيشه‌های هود،گاز و سایر وسائل صنعتی استفاده مي‌شود.

شیشه  دو جداره :

شیشه دو جداره و سه جداره - :Insulating Glass

این مجموعه در خط تمام اتوماتیک تولید شیشه دو جداره و سه جداره جزء شاخص‌ترین کمپانی‌های سازنده در این زمینه محسوب می‌شود، که قادر به تولید شیشه های دو جداره و  سه  جداره  با حداکثر ابعاد  2.5 * 3   متر به منظور  استفاده در پنجره ساختمان، نمای ساختمان (کرتین وال و اسپایدر)می‌باشد،وهمچنین تزریق گازآرگون با پیشرفته ترین تکنولوژی روز آلمان که باعث کاهش اتلاف انرژی وانتقال صوت تا 50 % می‌شود.شيشه‌هاي دوجداره به ميزان قابل توجهي باعث كاهش اتلاف انرژي جهت گرم  كردن  يا خنك كردن فضاي داخل ساختمان مي‌شود. با استفاده از شيشه‌هاي خاص مانند  رفلكس،  LOW-E  و  ديگر شيشه‌هاي  پوشش‌دار در  شيشه دوجداره مي‌توان ميزان انتقال انرژي  نور  خورشيد، اشعه  ماوراء بنفش  و حرارت را تا حد  قابل ملاحظه‌اي  كاهش  داد.  در شيشه‌هاي دوجداره ازشيشه‌هاي سكوريت، لمینیت ساده، رنگي و يا پوشش‌دار براي كنترل بيشتر انتقال نور، حرارت و افزايش ايمني استفاده مي‌شود. گروه  صنايع شيشه  گيلان  با داشتن  كادر  طراحي  و  مهندسي  مجرب  و  ماشين‌آلات   پيشرفته  دوجداره، قادر به طراحي وتوليد انواع شيشه‌هاي دوجداره ساختماني و وسائل نقليه با كيفيت بسيار بالا و در كوتاه‌ترين زمان ممكن مي‌باشد.

شیشه خم (سکوریت، نیمه سکوریت و معمولی)

ایجاد خم دقیق بدون وارد آمدن آسیب به سطح شیشه  و ی  پوشش‌های  آن ، فرایندی  بسیار ظریف است که  نیازمند تجهیزات  پیشرفته و دانش فنی  گسترده‌ای  است.  شیشه‌های  خم معمولی با ضخامت و رنگ‌های  مختلف و  پوشش رنگ  (سرامیک یا ارگانیک) جداگانه تا ابعاد 2.5 * 3 متر بدون  هیچ گونه موج و تنش پسماند با لایه گذاری PVB در5  لایه، تا ضخامت  75  میلیمتر،ازمحصولات منحصربه فرد این شرکت می‌باشد که نمونه بارز آن ازسال 1380 تولید و در  محل دفتر مرکزی  نصب شده و قابل مشاهده  است . این نوع شیشه برای سقف  بالکن،  کف  سالن‌های پذیرایی و   پله های  معلق ک اربرد دارد.تولید شیشه های  خم به  روش  سنتی و لایه گذاری آن  با رزین، خارج از استاندارد  بوده و باعث شکست دیدوعیوب موج  وعدم ایمنی گشته که خلاف اصول مهندسی صنعت ساختمان می‌باشد.

شیشه های رنگی و دکوراتیو

این نوع شیشه‌ها با استفاده از رنگ‌های متنوع و مورد نیاز به صورت لمینیت تک لایه و دو لایه، سکوریت و رنگ‌های نوری و یا پوششی جهت استفاده در تمام سطوح، مکان‌ها، درب‌ها، در اشکال و ابعاد و ضخامت‌های متنوع قابل اجرا می‌باشد. 

چاپ روی شیشه :

این نوع چاپ با استفاده از تکنولوژی روز دنیا به صورت چاپ سیلک با رنگ سرامیک وچاپ دیجیتال((Digital  Printing   با رنگ ارگانیک،جهت اجرای انواع طرح ها با 16طیف رنگی ممکن می‌باشد.از سایر تجهیزات جانبی مورد نیاز تولید این نوع شیشه، خطوط  رباتیک برش ،  لبه زنی و سوراخ کاری، شیشه شوی‌های ساده و خم می‌باشد.

شیشه‌های ضد گلوله :

در این نوع شیشه‌ها معمولا یک لایه پلی کربنات (به جای PVB ) بین دو شیشه معمولی لمینیت می‌شود،  پلی کربنات یک  لایه پلاستیکی  سخت و شفاف است  و معمولا با مارکهایی چون Lexo، Tuffak یا Cyrolon دربازاریافت می‌شود . چگونگی عملکرد آن بدین صورت است که گلوله  شیشه بیرونی را سوراخ کرده، اما لایه پلی کربنات انرژی آنرا گرفته و آنرا  متوقف می‌کند، این  شیشه‌ها  دارای ضخامت هایی  از ۷   تا ۷۵   mm  می‌باشند. نوع دیگر شیشه‌های  ضد  گلوله (ازیک سمت ضد گلوله) به گونه‌ی است که  قابلیت عبور  گلوله از یک سمت به درون آنها وجودندارد، اما از سمت دیگر قابلیت عبور وجود دارد و این امر برای زمانی است که شخص مورد حمله  واقع شده، نه تنها مورد اصابت قرار  نگیرد بلکه توانایی شلیک به مهاجم انرا نیز داشته باشد. در این نوع شیشه‌ها  از یک ورقه شکننده و یک لایه انعطاف پذیر درکنار هم استفاده می‌شود .

شیشه های نما :

 انواع نمای شیشه‌ای ساختمان شامل : اسپایدر -  فریم لس -  یوچنل -  فیس کپ

نماهای تماماً شیشه از دوران معماری مدرن به عنوان پوشش ساختمان ها به کار می رفتند. هدف از اجرای نمای تماماً شیشه عبار تند از:

تأمین دید یکپارچه از مناظر بیرون برای ساکنین داخل

ایجاد احساس سبکی و ظرافت در ساختمان از دید یک ناظر شهری

کاهش بار مرده ساختمان  های بلند

سرعت بخشیدن به اجرا

نمایش زندگی درون ساختمان از بیرون به دنبال روشن و خاموش شدن چراغ های داخلی در طول شبانه روز

2- شیشه های خودرویی :

     شیشه های لمینیت خوردرویی Laminated :

در این نوع از شیشه‌ها از یک فیلم پلاستیکی به  نام PVB  برگرفته از (Polyvinyl Butyral)  که بوسیله دولایه شیشه احاطه شده، استفاده می‌شود .لایه PVB شیشه‌ها را درهنگام شکست در جای خود نگه داشته واز پرتاب شدن خرده های شیشه که باعث ایجادجراحت برای سرنشینان خواهد شد،جلوگیری می‌کند . همچنین به دلیل داشتن خاصیت ارتجاعی از پرتاب شدن سرنشینان به خارج از خودرو در هنگام حوادث احتمالی نیز جلوگیری می‌کند .

دیگر خواص PVB می توان موارد زیر را نام برد :

۱- کاهش انتقال صداهای با فرکان س بالا

۲- جلوگیری از ورود اشعه UV تا ۹۵ درصد

۳- جلوگیری از تابش نورخورشید ، با رنگی کردن قسمت بالایی PVB در شیشه های جلو

از دیگر محاسن شیشه‌های لمینیت، قابلیت ترمیم آنهاست. در هنگام ترک خوردن (در مورد ترکهای جزئی) ،تنها شیشه‌ای که در سمت خارجی PVB قرار دارد ترک می‌خورد و به شیشه سمت داخل آسیبی نمی‌رسد، که این ترکها نیز تا چند روز بعد از حادثه تا حد قابل قبولی، قابل ترمیم هستند. همانطور  که شما  هم حتما حدث زده‌اید،شیشه‌های لمینیت به دلیل دارابودن خواص ذکر شده،معمولا به عنوان شیشه جلو،درخودروهای سواری استفاده می‌شوند، البته طی ۱۰سال گذشته درموارد محدودی برای برخی خودروهای سواری بعنوان شیشه‌های  جانبی  و عقب نیز  بکار  رفته اند و در حال حاضر نیز استفاده ازاین  نوع  شیشه‌ها به  عنوان شیشه‌های جانبی و عقب در حال مرسوم شدن می‌باشد.

   شیشه های نشکن خودرویی

      شیشه‌های نشکن خودرویی Tempered :

این نوع از شیشه‌ها که با نام Toughened نیز شناخته می‌شوند، پس از شکل‌دهی و برشکاری در یک سیکل حرارتی قرار می‌گیرند، بدین ترتیب که ابتدا شیشه تا دمای ۷۰۰-۶۰۰ درجه گرم شده و سپس به سرعت سرد می‌شود که  این امر استحکام شیشه را ۵  تا ۱۰ برابر بیشترمی‌کند، همچنین بدلیل تنش سطحی ایجاد شده ناشی ازسرد شدن سریع ، در هنگام شکست این نوع شیشه‌ها به ذراتی کوچک و ریز و بدون لبه‌های تیز و برنده تبدیل می‌شوند که این امر امکان آسیب دیدن سرنشینان را  تا حد  زیادی کاهش می‌دهد ، اما نه  بطور صددر صد،هر گونه عملیات برشکاری و خمکاری پس  از  عملیات  تمپر  منجر  به  شکستن  این  نوع  از شیشه‌ها خواهد شد و تمامی عملیات‌ها باید قبل ازتمپر شدن انجام شود.شیشه‌های تمپر شده دراکثرخودروها (به جز آن دسته از خودروهایی که تمامی شیشه هایشان لمینیت است)به عنوان شیشه‌ای جانبی وعقب استفاده می شو‌ند.شیشه‌ های تمپر شده به راحتی از فواصل دورقابل تشخیص هستند، کافی است در یک روز آفتابی ، یک عینک آفتابی پولاریزه  شده بر چشم داشته باشید و از قاب لبه یک شیشه  تمپر شده نگاه کنید، در این حالت شکلهای متقارنی را که در حین عملیات تمپر در شیشه پدید آمده ، مشاهده خواهید کرد .

3-شیشه های صنعتی

شیشه انواع هود

شیشه انواع اجاق گاز

تاریخچه
1402 1402

شروع پروژه بزرگ توسعه و تجهیز کارخانه های گروه صنایع شیشه گیلان با خطوط جدید و مدرن تولید

1400 1400

شروع پروژه ساخت کوره دوم نشکن شیشه خم با دانش درون سازمانی و برای تولید محصولات سکوریت اتومبیلی

1399 1399

تاسیس شرکت سپهر کاسپین با چشم انداز صادرات به کشورهای منطقه

1398 1398

دستیابی به بیش از 80% از سهم بازار خودروسازی (OEM)

1395 1395

شروع قرارداد با شرکت ایکاپ (شرکت مشترک پژو فرانسه و ایران خودرو)

1391 1391

تجهیز کارخانه سپهر و احداث زیرساخت های مربوطه برای تولید شیشه های ساختمانی (سکوریت، لمینت، دوجداره و ...)

1390 1390

تاسیس واحد ماشین سازی کارخانه سپهر و ساخت کوره نشکن شیشه خم با دانش فنی داخل سازمان Sepehr Tempering Furnace (STF)

1385 1385

شروع قرارداد و تولید شیشه های 206

1384 1384

گواهینامه سیستم مدیریت یکپارچه TMS برای مجموع کارخانه های شامل ISO/TS16944:2002 - ISO 9001:2000 - ISO 14001:2004 - OHSAS 18001

1383 1383

دستیابی به Grade A شرکت ساپکو بر اساس SOGEDAC90

1382 1382

دستیابی به گواهینامه ISO/TS16949:2002 از موسسه DQS آلمان و گواهی E-Mark (مربوط به صادرات محصول به اتحادیه اروپا) از موسسه TUV اتریش

1381 1381

تاسیس شرکت و کارخانه ایمن شیشه سپهر در شهر صنعتی کاوه واقع در ساوه

1380 1380

دستیابی به گواهینامه ISO9000:2000

1378 1378

دستیابی به گواهینامه ISO9002 از موسسه بین المللی RWTUV

1361 1361

تاسیس شرکت تولیدی و صنعتی شیشه گیلان در شهر صنعتی رشت

1360 1360

تاسیس شرکت تولیدی و صنعتی شیشه ایمنی شمال در شهر صنعتی رشت به منظور تولید شیشه های اتومبیل و خودکفایی در کشور

1348 1348

تاسیس شرکت شیشه های ایمنی ایران در سال 1348 با هدف تولید و توزیع شیشه ایمنی اتومبیل

وبلاگ

پنجمین #نمایشگاه بین‌المللی صنعت شیشه، بلور، کریستال،ماشین‌آلات تجهیزات و صنایع وابسته 5الی8 تیر 1401 محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران

+

امروزه شیشه های سکوریت به طور وسیعی در صنعت ساختمان شامل نما، پنجره و دکوراسیون داخلی، در صنعت لوازم خانگی شامل انواع اجاق گاز، فر و مبلمان، همچنین صنایع خودروسازی به کار گرفته می شوند.

+

رئیس هیات‌مدیره گروه تولیدی و صنعتی شیشه گیلان با اشاره به ایجاد کارخانه‌های شیشه ایمنی شمال و صنایع شیشه گیلان باهدف حضور در بازار تولید شیشه‌های اتومبیل، ساختمانی و صنعتی می‌گوید: در حالی‌ که در آن مقطع زمانی، کشور با پدیده مهاجرت بسیاری از مدیران کارخانه‌ها و همچنین کمبودهای ناشی از جنگ مانند تحریم، نبود برق و ارز روبه‌رو بود، فعالیت خود را شروع کردیم.

+

شیشه از متریال‌های جدید در معماری مدرن به‌شمار می‌رود که به‌دلیل داشتن قابلیت‌های بسیار زیاد در حوزه معماری و طراحی کاربرد روزافزونی در صنعت ساختمان‌سازی دارد.

+
تجهیزات و مواد اولیه